Kycklingpanna och Kladdkaka deluxe

Gunillas kycklingpanna 6 port

1 kg kyckling
5 dl grädde
3rågade tsk mango chutney
1.5 tsk sambal oelek
2 vitlöksklyftor
salt och peppar

Gör så här:

  1. Bryn kycklingen och skär i skivor.
  2. Vispa grädden. Smaksätt med mango chutney, sambal, vitlök samt salt och peppar.
  3. Lägg kycklingen i en ugnssäker form o klicka över grädden. (jag har även använt mig av skivade färska champinjoner för att förgylla lite extra)
  4. Grädda mitt i ugnen på 225 grader i 20-25 minuter


Till detta serverade jag ugnsbakade potatishalvor och grönsallad.


Kladdkaka deluxe


Världens snabbaste och godaste kladdkaka om man vill lyxa till det lite extra när de objudna gästerna ringer på dörren.. Man vill ju briljera även då ;)

Valfritt kladdkakerecept.
Rör samman 250 g mascarpone med 3 msk florsocker och finrivet skal från 2 lime. Bred toppingen på kladdkakan.  KLART!!

Kommentarer
Postat av: cissi

Det där lät väldigt gott! Kramar

2009-01-24 @ 22:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0